DSM2 hezky potichu končí v EU.

dsm2img2Na začátek jen krátká rekapitulace mé modelařiny – na letiště nechodím – nelétám. Létám jen v zimě v hale a nikoliv akrobacii. Prodal jsem Sanwu SD-10G protože jí bylo doma škoda. Na jejím prodeji jsem „projel“ neskutečné peníze. Přes popsaný modelářský zmar jsem zauvažoval, že bych si za zbylé peníze koupil něco nového. Už žádné poznávání dosud nepoznaného, při výběru musí zvítězit uživatelský pragmatismus. Mé halovky jsou na DSM2, proto tedy nějaké to Spektrum. Zajásal jsem, když se objevila nová DX7. Jednoduchá, elegantní, moderní. A jak vám tak nad ní slintám a získávám informace, z čista jasna „rána do zad“ – nová DX7 již není kompatibilní s DSM2 . Dotázal jsem se tedy u dovozce firmy Astra, kde mi tuto informaci potvrdili, ba co víc, z textu odpovědi jsem vyrozuměl, že stejný osud čeká i další rádia. Rádia s oběma modulacemi se nyní doprodávají a nové zásilky již budou pouze dsm2-nekompatibilní DSMX. Hledal jsem tedy dále a na diskusních fórech Helifreak a rcgroup jsem se dočetl, že se od 15.1.2015 změnila legislativa v EU a z toho vyplynulo to, že se Spektrum s DSM2 již v EU prodávat nebude. A bacha – při odeslání rc soupravy s DSM2 do servisu se Vám může stát, že vám zpět dorazí bez DSM2… jak jsem nakoupil na Helifreaku a rcgroup, tak prodávám . Miluji výhody plynoucí z členství v EU ! Naštěstí je tu projekt Deviation a velice aktivní komunita kolem něj sdružená a tak znehybnění našich DSM2 přijímačů nehrozí. Takže to namísto Spektra bude raději Walkera ? Ale o tom možná někdy příště. V každém případě si při nákupu Spektrum přijímačů a vysílačů dejte pozor na to, co kupujete a co od toho očekáváte, aby jste se nepřehmátli a nebyli pak nepříjemně překvapeni zpětnou nekompatibilitou.

Zanechat Odpověď

